reklama

Zlodeji zo železníc

Žiadame cestujúcu verejnosť, aby si dávala pozor na vlastné duševné vykoľajenie, súkromné vlakové nešťastia, železničné nevesty a skontrolovala si čas na presýpacích hodinách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (58)

Za rok precestujem železnicou, teda so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK) zhruba 500 eur. Len oni sami vedia, nakoľko som pre nich dôležitý cestujúci. Ja osobne sa domnievam, že po zavedení bezplatného cestovného a v konkurencii RegioJetu rozhodne som. Aspoň donedávna som si to myslel.

Rád by som cestujúcu verejnosť upozornil na nebezpečenstvo, ľahko sa vám môže stať, že vás ZSSK okradnú. Nielen tak, ako upozorňujú – aby ste si dávali pozor na batožinu, kradnú aj sami. Okrádajú nás o náš čas. Uvediem ako príklad svoje dve posledné cesty. Cestoval som IC vlakmi, ktoré sú najrýchlejšie a najkomfortnejšie vlaky ZSSK podľa ich vlastných slov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mínus 215 minút

Moja prvá cesta bola z Bratislavy do Trebišova cez Košice. Z BA do KE som cestoval IC vlakom a vybral som si taký, ktorý mi ponúkal komfort, že v KE sa zmení na REX (regionálny expres) a ja bez presadania komfortne docestujem domov.

Uprostred trasy sme zastali pre poruchu elektrického vedenia. Oznámili nám meškanie 40 minút. Meškanie najrýchlejšieho vlaku sa zväčšovalo. Komfort cestujúcich upadal, tí, ktorí cestovali ďalej, začali riešiť prípoje. Náš vlak nakoniec meškal 115 minút. Pri 120 minútach by sme mali nárok na vrátenie 50 % cestovného. Päťhodinová cesta trvala sedem hodín, ak je toto najrýchlejší vlak, prajem si, aby si ním po mňa prišla vlastná smrť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prekvapení boli ľudia, ktorí si niečo kupovali od limonádového Joa, ten od nich nechcel žiadne peniaze s odôvodnením, že máme nárok na dodatočné občerstvenie. Prečo to však neoznámili všetkým cestujúcim a nedostali ho všetci?

Ja som bol pokojný, mne vlak ujsť nemohol, veď som v ňom sedel. Sprievodkyňa mi oznámila, že náš vlak sa zmení na REX, ktorý pôjde o 22:50, čiže sa len o jeden spoj posunie, ani čakanie v Košiciach nebude dlhé. Sedeli sme vo vlaku, ktorý sa o 22:50 nepohol. Po pár minútach jeden cestujúci prišiel so správou – meškáme 100 minút. Chvíľu sme filozofovali nad tým, ako sa 115 minút mohlo znížiť na 100. S pribúdajúcim časom bez pohnutia nám došlo, že je to nové meškanie REXu, ten tentoraz čakal iný meškajúci vlak. Ak by nám sprievodcovia oznámili jasne, aké dlhé bude naše čakanie, mohli sme hľadať rýchlejšie alternatívy a nadávať menej. Železnice ma teda okradli o 215 minút môjho života.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...mínus 115 rovná sa 330

Následne som absolvoval cestu opačným smerom z Trebišova do Bratislavy s prestupom v Košiciach. Železnice ponúkajú šikovný prípoj do KE na komfortný a najrýchlejší IC vlak. Mám rád komfort a pohodlie. V prípoji som sa necítil príliš komfortne, pretože boli horúčavy, vlak bol bez klimatizácie a okno sa nedalo otvoriť. Náš vlak meškal, ja som bol však pokojný, vlaky ZSSK predsa na seba kamarátsky počkajú (a nie sú k sebe zlé ako ku konkurencii z RegioJetu, čo mi pošepla sprievodkyňa). Naozaj som sa potil len z horúčavy.

Ďalšia vlna potu ma obliala, keď som zistil, že komfortné a najrýchlejšie IC na svoj prípoj nepočkalo. Ostal som so svojimi nadávkami v Košiciach. Potešiť ma mohla snáď len informácia, že tentoraz moje IC dorazilo do BA presne. Avšak bezo mňa. Ja som si komfortne dokúpil lístok na nekomfortný rýchlik, kde som nenašiel žiaden rozdiel vo vybavení oproti IC. Ten meškal len 15 minút, čo mi pri mojich skúsenostiach pripadalo ako komfortný čas. Nakoniec som do BA došiel so 115 minútovým meškaním. ZSSK ma pri týchto dvoch cestách okradla o 330 minút môjho života a spravila zo mňa horšieho človeka – naučil som sa nadávať a stratil dôveru v ľudí. Nikdy si nevezmem za ženu železničiarku, jej sľubom sa nedá veriť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ak sa bude dať, vyhnem sa komfortnému a rýchlemu cestovaniu so ZSSK. A robme to tak všetci, ZSSK sa naučila dať cestujúcim fľašu vody, noviny (aj keď len Nový čas) a znížiť cestovné, až keď jej cestujúci ukázali, že pri možnosti výberu si zvolia tú lepšiu alternatívu. Možno nastane podobná zmena aj v dochvíľnosti.

Tí, ktorí potrebujete docestovať naozaj presne a pokračujete v ceste ďalej, nespoliehajte sa na ilustračné časy ZSSK. Ľahko sa vám môže stať, že vás okradnú o dôležitý pracovný pohovor a možno aj o dovolenku.

Text som napísal so zlosťou okradnutého človeka. Viem, mám modro pred očami, no môj život je prikrátky na to, aby som ho prežil so ZSSK.

Marián Kičinko

Marián Kičinko

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som čitateľ. Občasný pisateľ. Tu sa pokúsim byť aj menovateľom. Zoznam autorových rubrík:  Zápisky sklerotického učiteľaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu