reklama

Moja Pohoda

Bol som tam. Aj keď je to na slovenské pomery pridrahé. Súhlasím, že jej zahraničné hudobné hviezdy sú buď z minulosti alebo neurčito budúce. Úprimne sa priznám, že som ich vôbec nepoznal. Oprávnene som sa obával, že priestor bude preplnený hipstermi. (Len tuším, čo toto slovo znamená.) Zažil som ich v prirodzenom prostredí a zvedavo ich pozoroval.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Overil som si, či ešte dokážem poskladať stan. Postavil som ho! Spadol až v nedeľu. Pri skladaní. S kamarátom sme si priebežne posielali SMS s miestami, kde sa stretneme.

Čaro tohto festivalu spočíva v tom, že si vyskladáte svoju vlastnú verziu Pohody. Ľudia dvojfarebného videnia, ktorí tu nikdy neboli, majú v tom zrejme jasnejšie ako ja sám pred množstvom programu.

Z hudobného festivalu som si spravil literárny a počúval viac slová ako hudbu. Aj to sa dalo. Hviezdou bol pre mňa Milan Lasica, ktorý sa priznal, že nevie, prečo tam je, improvizoval, no neironizoval a aj keď mal možnosť sarkasticky udrieť, nespravil tak. Priznal sa, ako na tom je s technológiami a na rozdiel od Toho, koho meno už nemusíme spomínať, negooglil. Moderátor s ním dokázal držať krok a bola to radosť počúvať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prišla aj slovenská literárna hviezda Dušan Mitana. To, čo mu spravil moderátor, sa v Kórei (Severnej) trestá smrťou. On sa nezhováral s Mitanom, ale sám so sebou. Nedal mu priestor. Škrtil ho svojimi otázkami. Spýtal sa, akú ukážku si vybral, a potom mu vybral sám. Mal fúziky, zrejme to bol hipster. Ušiel som. Nedalo sa inak.

Pretlačil som sa na predstavenie GunaGu. Patril som medzi tých šťastných, bol som vo vovnútri. Zaklimáčkoval som si. Tu sa už na rozdiel od Lasicu udieralo tvrdo. Aj na svet reklamy – chceli by ste mať bankomatovú kartu s hladujúcim somálskym dieťaťom, aby ste vedeli, že keď ňou platíte, pomáhate? Po predstavení sme vychádzali von do sveta tej správnej zubnej kefky, piva, operátora (ľudia si nasadili oranžové okuliare, veď boli zadarmo). Dokonca aj toaletný papier mal byť tej správnej značky. Pre priaznivcov politických konšpirácii mám indíciu – bol bielo-modrý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj triedenie odpadu dokázalo zaujať davy, postačilo na to trocha dažďa.

Po konci TEDxu sa vonku tlačili davy a ja som nevedel prečo. V stane malo byť prekvapenie. Až na druhý deň som sa dozvedel, že tam prišiel Ten, ktorého meno sa nemalo spomínať.

Videl som Stanley cup a počul Gáboríka rozprávať. Verte, že obrátená situácia by bola zaujímavejšia. Veľkosťou publika však aj tu vyhral.

Pokúšal som sa pochopiť pokrik: „Hovno!“ ktorý sa niesol ako mexická vlna od stanu k stanu. Viem však, čo dokázala analýza, a tak som s tým prestal. Zo Slobodnej Európy mi ostane spomienka na pivový pohár punkovo-slušne vyhodený do vzduchu. Bol prázdny. Zrejme to ocenili ľudia, ktorí boli pod ním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A dostal som sa aj ku Katarzii, nadchla ma. Jej slová sa dajú počúvať. Vypočul som si aj raperov bez hudby. Boli ako zmoknuté sliepky. Ostali len kŕčovité pózy. Čoko bez Voko však potešila. Pózovalo sa však veľa. Nespravil som si ani jednu selfie a na Modrých horách som bol sabotér v dave a neurobil z rúk horu.

S kamarátom sme sa na dohovorených miestach stále míňali.

Počas koncertu Ukrajinskej národnej filharmónie viali ukrajinské vlajky, uvedomil som si, v akej šťastnej časti sveta žijem. Potom som si na chvíľu pomýlil účastníka povstania s rekvizitou a vydesil sa, kedysi bol aj u nás čiernobiely svet.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A stále som sa neúspešne stretával s kamarátom.

Posledné ráno sedím na tulivaku, čítam Pohodadenník, smejem sa na kulinárskej trnkovčine, ujedám zo šišky a cítim sa skvelo. Konečne som pochopil podivný páskovo-kartónový artefakt na trávniku – bol to bazén a konceptuálne umenie. Večer som si kúpil zrejme hipsterské tričko. Som zarastený, rukou si nahmatám náznak fúzikov. Našiel som si novú čitateľnú hviezdu – V. Kostelanského.

Miesto Jany Kirschnerovej som mal jeden z najdôležitejších rozhovorov v živote. A opäť toho veľa nestihol. S kamarátom sa snáď stretnem o rok. Môj svet je farebný, vytváram si novú škatuľu s Kraftwerkvtipmi. Vediem Silné reči, som celý od blata, špinavý a šťastný. Je ešte tak veľa zaujímavých svetov, ktoré som neochutnal! A to je dobre.

Marián Kičinko

Marián Kičinko

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som čitateľ. Občasný pisateľ. Tu sa pokúsim byť aj menovateľom. Zoznam autorových rubrík:  Zápisky sklerotického učiteľaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu