reklama

Otvorený list suseda Žubajíka

Suseda Žubajíka zo šlabikára už asi pozná každý. Pomáha Žigmundovej mamičke s vodou, elektrinou a požiadal ju aj o ruku. Tým pobúril mnohých a vyzerá to tak, že v šlabikári už nebude. Pán Žubajík však nie je fiktívnou osobou, ako si mnohí myslia. Doposiaľ mlčal, no rozhodol sa vystúpiť a otvoreným listom oslovil ministra školstva a vás. List uvádzam v plnom znení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (229)

Vážený pán minister školstva,

môj otvorený list smerujem Vám a všetkým rodičom, ktorým záleží na ich deťoch. Neverím, že tým niečo zmením, no aspoň nikto nebude môcť povedať, že Tibor Žubajík je zbabelec.

Doposiaľ bola najznámejšou šlabikárovou osobnosťou Ema s mamou, v posledných dňoch som sa ňou stal ja a moja nová rodina. Oslovenie ujo Žubajík znie zvláštne, Žigmund ma tak vôbec nevolá. V skutočnosti ma oslovuje Tibi. Chápem, že ak by sa určití ľudia dozvedeli aj o mojej maďarskej národnosti, situácia by sa ešte zhoršila. Podľa prváckych šlabikárov na to náš národ nie je pripravený. A to môžem byť rád, že nie som Róm, lebo v tom prípade by mi župan banskobystrického kraja ani nepodal ruku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ste určite chlap a dobre viete, aké ťažké je porozumieť ženám, pracujete predsa v školstve. Žofia bola konečne ženou, ktorej som rozumel, dokonca mi neprekážalo ani to, že má syna Žiga. Pre istotu dodávam, že nie je Rómom, aby som mu zbytočne nekomplikoval život. Snažil som sa jej pomáhať, osamelá žena s dieťaťom to má ťažké. Jej otec jej rozvod znáša ťažko, mohol by som napísať, že v poslednej dobe má aj problémy s alkoholom, lebo je nezamestnaný, no to sa do šlabikára nehodí. Nehodí sa tam ani nezamestnanosť a ani alkohol. Občas udrel ženu, bolo to ešte v čase, keď bola Žofia malá (vidíte, ako mi dôveruje, keď mi to prezradila), no ani to sa do šťastného šlabikára nehodilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pomáhal som jej, elektrine rozumiem asi viac ako ľuďom. Viete, ako sa na vás usmeje žena, keď jej opravíte práčku, ktorú sa chystala vyhodiť? Asi tak ste sa usmievali vy, keď ste zvyšovali naposledy platy učiteľom. Žofia má problém s peniazmi, muž sa snaží platiť čo najmenej, takže niekedy je koniec mesiaca dlhý. Nehladujú, no na dovolenke už neboli päť rokov. Žigo vlastne nebol nikdy na dovolenke. Ja viem, do šlabikára to nemôže ísť, lebo ostatné dovolenkujúce deti by mohli byť nešťastné.

So Žigom sme vyprali v opravenej práčke jeho starú loptu. Žofia už nevedela, aké je to robiť bláznivé veci. Keď som ju neskôr pobozkal, musela sa otočiť, lebo mala slzy na krajíčku. Určite viete, pán minister, aké to je urobiť ženu najšťastnejšou na svete. So Žofiou sa mi to darí. No dopočul som sa, že ani šťastná Žofia v šlabikári nemôže byť, lebo je rozvedená. To ma už naštvalo, no bol som ticho. Teraz sa za to hanbím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bol som ticho, keď sa šťastné deti v škole posmievali Žigovi. Vraj ho vyhodia zo šlabikára, lebo nie je normálny. Normálne šťastný. Chystáte sa z jeho triedy vyhodiť aj ďalších siedmich spolužiakov, ktorých rodičia sa tiež rozviedli? Ja sa potom pýtam, prečo aj ich škola nevyzerá šťastne, po každej búrke im zateká do telocvične a v zime v nej tak mrzne, že naposledy v nej prechladol. Skutočná škola sa tej zo šlabikára takisto vôbec nepodobá. Vymeníme aj tú? Bol by som za, ochotne prídem pomôcť s elektrickými rozvodmi.

Viete, pán minister, kedy sa stalo, že som si uvedomil, že už ticho nemôžem byť? Keď v škole Anita Žigovi vysvetlila, že ma nemá volať otec, ale otčim. Doma jej to povedali. Mal som vtedy dať prečítať Žigovi ako správny otčim šťastný šlabikár a tváriť sa, že som nepočul jeho otázku? Chcem, aby ma raz volal otec a robil občas nesprávne veci z pohľadu iných. Občas bude smutný, lebo svet nie je dokonalý, aj práčka sa z času na čas pokazí. Určite si však neprajem, aby sa v škole bil so spolužiakmi, lebo učiteľka mu povie, že nie je normálny a priamo pred ním vytrhne našu stranu zo šlabikára.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som len jednoduchý chlap, ktorý vie, ako hreje pocit, keď sa opravia pokazené veci. Určite je škoda zahadzovať veci, ktoré sa dajú opraviť. O môjho syna Žiga a Žofiu sa postarám ja sám, už sme si s Anitiným otcom všetko vysvetlili, o zvyšok sa postarajte vy a dajte tú vec so šlabikárom do poriadku, veď ste chlap!

Tibor Žubajík

P.S. Určite príďte na našu svadbu a ukážem vám, akí sme šťastní aj bez šlabikára.

Marián Kičinko

Marián Kičinko

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som čitateľ. Občasný pisateľ. Tu sa pokúsim byť aj menovateľom. Zoznam autorových rubrík:  Zápisky sklerotického učiteľaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu