reklama

Detstvo pod stromčekom

Nehľadali ste ešte tento rok darčeky? Ani vy nie ste príliš zvedaví, čo dostanete? Najlepšie darčeky si aj tak kúpite sami? Bez ohľadu na vek sme sa zaradili do kategórie dospelých.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Za stromčekom vidíme kopec problémov - kto ho poskladá (niekto sa ešte v rodine nájde), pri odkladaní je to ešte horšie. Myšlienky o celoročnom vianočnom stromčeku sa isto objavili v každej lenivej rodine. Pod stromčekom sú ešte väčšie problémy - snáď sme sa trafili. Nikto z vás sa ešte netopil v svetri, ktorý mu bol o dve čísla väčší a rodina mu tvrdila, ako presne mu sedí? Nikto z vás nemá skladisko nevydarených darčekov, o ktorých svet (darcov) nesmie vedieť?

Kam sa podelo to opatrné našľapovanie k stromčeku a radostné rozbaľovanie? Kto nám ho ukradol? Kto mi ukradol detstvo a zlomyseľne nechal iba naivitu?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z Vianoc si pamätám sviečky na stromčeku. Boli to hubky, ktoré každý rok nefungovali a rodina spúšťala vianočnú záchrannú akciu. Narýchlo sa dokupovali náhradné sviečky. Dokúpené sa doplnili k ešte funkčným hubkám a mali sme farebné Vianoce. Nové žiarovky-hubky boli nudné. Ich výhodou bolo, že podľa nich sme vedeli počítať spoločné Vianoce. Časom ich bolo viac ako pôvodných hubiek. Ako to, že si neviem vybaviť, aké sviečky sme mali na vianočnom stromčeku minulý rok? Zdá sa mi, že blikali. No aj tým si nie som úplne istý.

Kam sa stratilo čaro vianočného smreku, z ktorého opadávalo ihličie rovnako rýchlo, ako sa míňali Vianoce? Akciová normandská jedľa nevonia detskými Vianocami, pravé Vianoce sú predsa so smrekom! V koberci po ňom musí ostať kopec ihličia a pri vysávaní ho musíte nájsť ešte aj v máji.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

December bol jediným obdobím roka, keď ma zaujímalo počasie. Stihne nasnežiť? Všetky detské Vianoce, ktoré si pamätám, sú plné snehu. V tých dospelých je obrovský supermarketový košík zaplnený blatom, dažďom a ja zúfalo hľadám miesto na parkovanie a dúfam, že nebude poľadovica.

Chýbajú mi aj vianočné (po)hádky pri sledovaní televízie, keď ešte neexistoval diaľkový ovládač a celá rodina sa musela zhodnúť na jedinom programe. Aj vy ste si v programe zaškrtávali, čo chcete sledovať? Zapnem tieto Vianoce vôbec telku?

Viete, o čom som chcel písať? O detských knihách. Akosi sa mi sem natlačili Vianoce a ja som sa im nedokázal ubrániť. Vždy to takto skončí, môžete sa tváriť silne, ironicky uškŕňať, no nakoniec im každý rok podľahnete. Sľubujem, že o knihách napíšem. (Pokiaľ sa mi tam nenatlačí 1.máj!)

Marián Kičinko

Marián Kičinko

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som čitateľ. Občasný pisateľ. Tu sa pokúsim byť aj menovateľom. Zoznam autorových rubrík:  Zápisky sklerotického učiteľaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu